30.04: III päev Ribes

Eile ma langetasin julma otsuse, et ma kolin magama autosse kuna tahaks magada vai nii siplemise vahele. 24/7 on tuul. Kõik villased rõivad on päeval seljas-olen nagu kubujuss. Olen tõbine, kurgus keegi nagu saeks ja silmad on kergelt punakad ja vesised. Hommikul pea natu tuikab, asjatundjad teavad kõnelda, et see on õhtul joodud soojast siidrist meega. Sooja siidrit ma polnud enne joonud-järelmaik on nagu umbes hambapastal. Ärge proovige- te ei jää millegist ilma, tõega. Täna lõpuks õnnestus teha ka kogu platsile ring peale- enne olin käinud pisteliselt uudistamas. Kauplejaid on palju ja tuleb aina juurde, hetkel püstitatakse ka telke mitmel pool. Telke tohib püstitada siis kui  keskuse külalised on läinud ära so ommikul enne 10 vai siis õhtal peale 16-17. Lõke põleb aga on jahe, tuul napsab sooja enne ära ku see minuni jõuab. Terve päeva on tuul möllanud. Täna meil õnnestus teha ka paar esimest müüki. Kõik asjad pole veel ka väljas ja seda sättimise tööd jagub. Koolilapsi käib palju. Platsil liikudes jäi silma päris toredaid asju müüdava kauba sees aga ka muidu häid lahendusi ja mõtteid-kuidas mida teha, paigutada ka nö. eluolu poolel. Kaubeldakse kõigega, luu, puu, savi, metall tekstiil-igas olekus nii valmis asjadena kui materjalina. Seppasid on väga palju ja nad on mööda platsi laiali jaotunud-oma 10 või rohkem- enamusel on ka noad lisaks tava sepisele st naeltele jmt. Söögi ja joogi poolelt kaubeldakse, mõdu, mee ja vürtsidega. Kui söök juba jutuks tuli siis täna sai tehtud hommikul putru, lõunaks tegi Unkas pannukaid ja õhtul tegime juurikaid st midagi ühepajatoidu laadset. Kõik nokitsevad midagi teha. Unkas tegi pannilabida, Kersti teeb puust nõelu ja ma siin õmblen oma kapuutsi. Täna ühtlasi õnnistasin sisse ka Mari tehtud mõnusa luust nõela-teen mütsi. Sain nõela fotokola toomise eest. Mul on nõela üle hää meel kuna enda oma on kadunud. Luust nõelad on parimad libisevad hästi. Hakkasin kohe mütsi tegema-hall ja karune. Meie telgi kõrval on kaks poolakat üks nokitseb teha laevale ahtrisse ja ninasse kaunistusi st mingid elukapead ja teine nühib luust asju st viimistleb. Teisel pool aga on lõngakaupmees kes värvib lõnga (kõik päevad värvis muuseas). Täna tegi ta madaraga punast-jõuline ja kirgas sai. Madarat tuleb panna sama palju ku lõnga siis saab tugeva tooni kätte-imeline oli. Kõlatatakse ja  kangast kootakse ka. Ühes kohas tegeleti metalli sulatamisega ja maagivärgiga-tehakse absull KÕIKE. Jube põnev on  uudistada. Metalli eksperimendiu arvandmed olid u sellised, et: 9 kg maaki, 20 kg sütt saadakse u 4,5 kg metalli ja peale puhastamist jääb järgi u 1 kg metalli. Olen endiselt tõbine, hetkel siin seda kirjutades paistab ka päike aga ike on külm, pea ja kõri valutavad võidu. Varsti lähen magama. Päeval ka magasin mõned tunnid sügavalt-ärkasin vist vaid selle, et Kersti kutsus sööma. Ma olen saanud aru, et mu näiliselt soe muinasvarustus vajab tummiselt täiendamist, pikk kuub ja lambanahaga tekk on hetkel mõtteis ning nõeltehnikas salli tahaks kah.

Categories: Taani Ribe muinasturg 27.04-8.05.2013 | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

