Rootsi-Norra 2013

Sel aastal on kavas palju reisida. Järgmine suurem kulgemine saab alguse  juba järgmisel esmaspäeval ,24.juuni õhtul, mil sõidan Stockholmi ja sealt edasi Fotevikenisse kus toimub järjekordne muinasturg. Eelduste kohaselt peaksin kohale jõudma 25.juuni õhtul ( sõita siis u 640 km). Olen seal ka ühe korra varem käinud aastal 2010 koos  Zeekuga, tol korral oli veel Eestist seal ka Timmo. Laager/turg asub kohe muuseumi territooriumil mere kaldal. Koht on legendaarne möllava ilmataadi poolest. Ise mäletan möödunud käigust, et öösiti oli jahe, päeval kõrvetavalt kuum ja ühel päeval oli ka hullu padukaga torm sh tuli ka rahet. Koht ise on aga äge ja sinna tuleb alati ka päris palju kauplejaid. Esimest korda lähen siis päris oma laagrivarustusega. Nüüd on kohe päris oma telk, köögivarustus jmt.  Siinkohal suured tänud telgiõmblejale Merjele ja  sepp Karmole kes tegi telgile vaiad ja kolmjala ja panni ja vast on oodata veel lisa. Foteviken on skandinaavatripi esimene peatuspaik ja seal oleme  25.06-30.06.  Edasi liigume Birka suunas kus peaksime peatuma 5-10 juuli aga karta on, et jõuame veidi varem kohale  kuna sõita vaid u 320 km. Mõned päevad vahepealsel ajal hulgume ka niisama Rootsis-veel pole päris kindel mida uudistama minna aga küll sellega jõuab tegeleda. Birkast  edasis suundume Norrasse  Bronseplasenisse kus oleme 12-14 juuli ( Birkast siis minna u 560 km) ja siis juba Gudvangenisse kus peatume 16-21 juuli (sõita u 480 km) ja siis juba koju (nu alguses küll Gudvangenist Stockholmi u 870 km), kuhu peaksime jõudma 24.07 päeva esimeses pooles. Kõik vahemaad arvatavasti veidi ka pikenevad kuna nagunii teeme kõrvalepõikeid ja vast käime ka laagri ajal uurimas mida põnevat on ümbruskonnas). Sel korral on soov just tegelikult näha erinevaid kohtasid. Kui Rootsis olen ma varem käinud siis Norra on mulle täiesti tundmatu maa. Ma natu ka pelgan seda mägedes sõitmist aga vahest saab hakkama-seni on kõik mulle mägedes sõitmisest kõnelenud hirmulugusid. Kiirteedel ma olen sõitnud ja see nagu polnudki midagi mille pärast muret tunda. Peale kiirteel sõitu tundus Eestis sõitmine kuidagi väga veinimisena-tiba kummaline oli. Kõhedaks võtab vast siis kui sõidad mõnest äsja toimunud liiklusõnnetusest mööda kiirteel aga ka muidu. Sedalaadi teedel on alati ka palju loomade jäänuseid-viimati mais Taanis käies me lugesime neid õnnetuid ca 800 km peale tuli ikka oma 30 isendit reeglina ära. Sel korral on mul hää meel ka selle üle, et  nii mõneski peatuspaigas on meiega koos veel mõned eestlased. See reis on ennekõike mõeldud sel korral puhkusena-ühtegi ehte tegemise töövahendit ma kaasa ei võta. Aga lõng ja Mari tehtud nõel on ikka kaasas-müügileti taga on tore midagi teha nokitseda-ma niisama ei mõista seal istuda ei Eestis ega mujal. Laagrites üritame veidi kaubelda ja tutvuda sealse elu-oluga. Norra kohta on ka mingi poppide tegevuste ja kohtade loend aga  sh eraldi väärib mainimist ka viikingvärk

Tegelikult tahaks kangesti käia ka Oslos ja nii mõneski sealses muuseumis -hetkel tundub, et me isegi saaksime teha ühe Oslo päevaku peale gudvangenit. Kava on igatahas tihe ja laagrite vaheline aeg kulub tegelikult sõitmisele ja laagrikola lahti ja kokkupakkimisele. Pikem paus tegelikult just ongi Fotevikeni ja Birka vahelisel ajal ja ka siis oleks võimalus mõnepäevane peatus teha Oslos. Lisaks muinas laagrivarustusele  telk jmt on meil kaasas ka tava laagrivarustus st telk, priimus jne so võib juhtuda, et ühe-kaks päeva hoopis matkame kusagil. Praeguse seisuga tundub, et terve kuu me elame suhtkoht telgis ja kokkame lõkkel. Kummalisel moel olen ma sellest hakanud puudust tundma. Ma olen ogaruseni vaadanud Gudvangenist pilte-imeline.

Augustis ja septembris on ka mõned toredad reisplaanid aga neist vast lähemalt siis kui aeg jõuab lähemale. Eelpool mainitud skandinaavia reisplaanide kokkupanek tegelikult sai alguse juba möödunud aasta lõpus ja võttis konkreetsemad jooned aasta esimestel kuudel mil hakksin saatma kirju muinasturgude korraldajatele. Mitmed laagris on väga populaarsed ja asuvad territooriumil kuhu kõik soovijad ei mahu so tuleb kohe õige vara hakata aasta alguses tegelema registreerimisega. Paari kohta kuhu oli soov minna me ei mahtunudki ära kuna reageerisime natukene liiga hilja-kõlab naljakalt aga teinekord võib ka 3-4 kuud enne üritust registreerimiseks olla liiga hilja. Üritasin panna laagriplaanid kokku nii, et üritused läheks järjest ja kuskil ei oleks väga pikka vahepausi. Kui Fotevikenis olin ma varem käinud ja tean veidi mida oodata siis ülejäänud kohad on täiesti võõrad. Birka ja Gudvangen on mõnede Eesti taaskehastajate hulgas popid ja sinna ikka pea iga aasta keegi meist satub-mõlemaid kohti kiidetakse just kauni asukoha poolest. Tavaline ongi, et minnakse korraga juba mitmele üritusele ja ollakse ära 3-4 nädalat.

Samas on mul väike ihalus minna kunagi ka niisama kuhugile olema ilma, et tegu oleks just muinasüritusega. Viimastel aastatel kuidagi enamus reise on muinasreisid kus on koos nii töö kui lõbu. Kunagi vast võiks ka minna kuhugile niisama. Päris palmi alla pikutama ma minna ei tahaks-olen seda korra teinud Ibizal-oli lämmi. Üks mõte oli külastada lihtsalt mõnd suurlinna ning teine uitmõte oli, et minna ja matkata. Mulle on vist liiga palju näidatud toredaid matkapilte-huvitav kas mul ülepää oleks kannatlikkust kõndida terve päev näiteks mägedes-kas ma jõuan ja jaksan? Nu kui ei proovi siis ei saagi teada:) Ma olen vist liiga palju lugenud viimasel ajal igast reisjutte ja reisikirju. Mul on tekkinud mingi huvi näha mägesid-nu sel suvel natu ka näen midagi mis kõrgem ku me munamägi.

Lõpetuseks siis seda, et ma olen alates esmaspäevast u kuu aega levist väljas-nii telefoni kui neti suhtes. Enamsti muinaslaagrites olles ma väga netiseeruda ei taha ja kohati ka ei saa ning teiseks on see mujalpool ka kulukas ning WIFi pole mujal vist kuskil nii levinud kui Eestis kus ka võsas suvalise kännu otsas saab traati võileivahinna eest suhtkoht.

Categories: 2013, Skandinaavia | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

