Oslo 2.07.2013

Foteviken 2013 209Sedakorda sai skandinaavia tripi liikumisegraafik suhtkoht tihe- hetkeks tundus, et Oslo oma muuseumidega ei mahugi kuhugile. Nii saigi võetud vastu otsus, et teeme Höllvikeni ja Birka saare vahele pisukese külaskäigu Oslosse. Fotevikeni muuseumis sai end kokkupakitud 30.06 ja 1.07 tiirutasime veel veidi Rootsis. Esmajärjekorras sõitsime Trelleburgi  ( u 20 km Höllvikenist) kuna tahtsime näha sealset pisikest viikingi muuseumi  ja vahetada raha. Muuseum oli pisikene ja ei miskit ütlev aga linn tundud tore. Muuseumist ostsin raamatuid, nagu ikka. Eelmistel päevadel olime saanud veel juhiseid, et peaksime minema vaatama Trelleburgist u 50 km kaugusel asuvaid kive ( Ales Stenar )-nu, et ringis, mere kaldal ja jube tähtsad. Kuna vahemaa oli väike siis saigi see tee võetud ette. Kohapeale jõudes ja kive nähes meenus , et ma olen seal korra käinud kuid lahe oli sellegi poolest. Rühkisime mäkke nagu õiged turistid kunagi. Kivimürakad ülevaadatud tundus igati õiglane olevat teelt ostetud maasikad manustada ära-olid väga head. Nii nagi Eestiski saab ka siin kohati osta teelt  rohelist nt maasikaid tomatit, kartulid jmt. Asjad on tiba kallimad kui Eestis aga ei midagi hullu. Me ostsime kilo maasikaid ja kilo tomatit. Laeva kujuliselt paika pandud kivimürakad olid uhked ja aukartust äratavad. Tulles tagasi parkla poole käsime ka ühes kunstigaleriis kus olid imelised Karin Ankeri ( http://www.karinanker.se) maalid ja veidi keraamikat.  Edasi võtsime suuna Oslole-sõita oli tiba üle 600km. Norra maastik lummas kohe-mäed. Öösel Oslos ööbida me ei tahtnud ja nii jäimegi ühele puhkealale kus pidutsesid mingid Poola hilisteismelised. Tüüpidel oli päris kõva janu-jõid ja lällasid kohe ommikuni ning ajasid meidki kella 6 paiku üles loopides mingit  saasta vastu plastiktelki. Selleks ajaks kui me  tegist välja saime olid joodikud jõudnud juba oma telkidesse ja jaurasid seal edasi. Vaatamata kõigele olime maganud sügavalt. Sõita oli veel oma 60 km. Oslo linna liiklus on kiire ja tunnelid 3-5 km pikkused ja kohati ka vee all-ei ole just eriti toredad.  Me siis arvasime, et norrakatel on mingi teema, et kui hakkab igav siis nad lähevad teevad tunneli või nii. Kõigele vaatamata Oslo ajaloomuuseumi leidmisega meil raskusi ei olnud.  Navi küll suri peale üht meretunnelit või õigemini hangus aga ta hiljem jälle ärkas õnneks. Jõudsime oma hea 2 h varem kohale ( 8 paiku hommikul) so jalutasime niisama linnas. Muuseumi juures on kohe mitu toredat kiriku ja üks ülilahe raamatupood kus on palju igast kunsti  jmt raamatuid. Sel korral sealt  raamatupoest  ma raamtuid  ei ostnud küll aga muud.  Rahvas vist ruttas tööle ja spordiklubidesse st paar sellist kohta jäi teel ette. Rattaga sõidetakse palju ja noormehed kannavad palju kõrvaklappe. Oslo muuseum oli mõnus ja viikingi eksposistioon oli asjalik so tulek tasus igati ära. Kõik viikingiaja huvilised võiks antud ekspositsiooni külastada. Pildistamist ja imetelemist jagus. Ostsin ka mõned raamatud. Edasi sõitsime viikinglaeva muuseumi –see oli ka tore-uhked suured laevad olid. Kohe selle vahetus läheduses on tegelikult veel terve rida muuseume nt Norra rahvusmuuseum ja mingi  laeva muuseum ja siis ka Kon-Tiki muuseum-seda viimast ka külastasime. Mul polnud halli aimugi, et need laevad alles on või, et  Thor Heyerdahl on nii palju kirjutanud ja reisinud. Mina teadsin vaid ta raamatut „Ra“ ja „Kon-tiki“, tegelikult on aga vanal 22 raamatut ilmunud. Igast reise ja uurimusi on ka hästi palju. See on muuseum kuhu peaks tegelt igaüks kes Oslosse läheb minema. Peale muuseume me sõitsime mingi parvlaevaga natu ringi ja siis otsisme üles auto ja võtsime suuna tagasi Rootsi Birka saare suunas.  Mis saarel toimus sellest vast järgmine kord.