Kevadised reisid 2014

474841_612410628771294_463142812_oTäna hommikul enne kui stuudiosse sõitsin hüppasin läbi Vaksali tänavas asuvast kunstipoest ja ostsin omale ära mõnusa mustade tummiste kaantega reispäeviku- õhtuti hea päevasündmusi kokku lükata. Eelmine aasta Ribes oli see kuidagi nagu eriti tore päevalõpetaja-väike tee lisandiga, lõke ja paar mõtet paberile. Ribes olid imelised päikeseloojangud- päike vajus telkide taha meie telgi juurest vaadatuna. Kõik oli nii uus ja huvitav – muljeid oli kole palju. Vaadates neid uue kaustiku tühjasid lehekülgi tuli tahtmine teha pisuke kokkuvõte sellest mis toimub lähimal kahel kuul so aprillis ja mais. Lühidalt öeldes on plaanis Soome, Taani ja Norra. Trollide maa ja Soome kuidagi tekkisid ise aga muu on oma plaan. Eelmise aasta suve lõpuks ma olin kuidagi väsinud reisimisest aga mida aeg edasi tiksus seda suuremaks tuhin ikka läks ja õige pea sai selgeks, et sel aastal tahaks erinevaid muinasüritusi külastada rohkem ja just väljaspool Eestit. Omad üritused on juba läbikäidud nüüd tahaks näha ka kuidas mujal aetakse asju. Seega suvel mind eriti Eestis pole. Natukene ma hakkan puudust tundma suvistest Setomaa sündmustest aga vahest ma saan mõnest võtta osa augustis. Sel suvel ma tahaks lasta ka vibu kuna ma pole seda kunagi teinud. Ja oksendamiseni purjetamise osa ma pole veel endale hästi selgeks mõelnud- see vist päris minust ei olene aga ma loodan, et see saab ka teoks. Ühtlasi ma loodan, et auto peab selle suve trippimise ka vastu. Uut ma igatahes sel aastal mingi nipiga ei saa so Mazda peab olema tubli kuigi ta tõbine mootor teeb mulle tiba muret. Kuulsatele lauljatele aegajalt antakse autosid kasutamiseks nu nagu ka sportlastele. Eesti viikingid kes skandinaaviasse suunduvad võiks ka ühe saada nu nii paariks kuuks. Aga nüüd tagasi teemasse.

Aasta alguses oli Kogoga istumine kus siis arutati, et mida teha ja kuhu minna ning nii pakutigi seal välja mõte minna Soome.

Reis toimub juba sel nädalal 11-13 aprill. Reedel kella viie paiku hommikul läheb Tartust ka buss so ärgata tuleb vara aga kuna ma olen vana transpordis magaja siis pole mul nagu muret. Soomes on 3 tihedat päeva-külastame Parvoo linna, käsitööpoode ja messi ning toimub ka pisuke käsitöö müük ning Helsingis uitame natukene ka. Seega jälle on peagi üks linn juures kus Soomes käidud.

Edasi on mõni aega vaikus nu tegelt ma arvatavasti teen sel ajal tööd stuudios ja siis 26.04 väljub laev mis viib meid Stockholmi ja sealt juba edasi sõidame Ribesse kus toimub muinasturg– Taani suurim. Piletid said juba möödunud kuul ostetud ilusti ära so sai kohe korralikult alet. Kuna Taani reisi sai planeerima hakatud juba jaanuaris siis tuli vaid oodata kuna saame oma registreerumistele positiivsed vastused. Muinasturgudega on see lugu, et kõik soovijad kõikjale ei pääse kuna tahtjaid on kole palju-põhjapool on sääne elustiil väga popp. Talvel tehakse käsitööd ja siis suvel reisitakse, õigemini alustatakse juba kevadel-mõni reisib kohe sügiseni ürituselt üritusele. Eelmisel aastal käisimegi Ribes- oli väga mõnus. Eelmisel aastal oli seal suhtkoht külm ja tuuline- sel aastal on varustust kokkuseades natu rohkem mõeldud jahedale ilmale so vast jääme elusse. Tummisem telk, pikk soe aluspesu, soe magamiskott. Mina ise lähen reedel 2. mail või isegi päev varem Roskildesse kus toimub ka ajaloo hõnguga üritus aga pühapäeva õhtul tulen Ribesse tagasi. Edasi uuel nädalal Taanis me sõidame järgmisele Taani muinasüritusele mis leiab aset 6-11.mai.  Mul on hea meel, et jälle saab Taanis külastada kohti kus enne pole käinud. Lõpuks 12. mail hakkame aga Stockholmist rõõmsalt kodu poole tulema. 13. mai hommikul jõuame pealinna ja siis vast nii 3h pärast ka Tartusse. Kodus olen kohe mitu päeva –umbes täpselt niikaua, et pesu pesta ja jälle kotti pakkida lahti ning siis jälle kokku.

15.mail hakkab sõit setodega  Rootsi,  edasi Oslosse, kus ööbime kesklinnas hotellis so saab ka linnas uidata. Uuel algaval päeval külastame norrakate rahvarõivapäeva pidustusi. Aga muidu programm oli sääne ( kopin mõned punktid):

Kongsbergi hõbedakaevandus-muuseum.

https://www.google.ee/maps/place/The+Silver+Mines/@59.6249644,9.5747119,12z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0xf21778df8d9f87c7

Püstpalkkirik Heddalis, (ehit. umbes 1250.a.).

http://www.heddalstavkirke.no/

https://www.google.ee/maps/@59.5874451,9.2066699,12z

Käime Raulandi. Ööbimine Raulandi Akadeemias (seal ööbime kõik kolm ööd) ja siis ka tutvume sellega mis seal toimetatakse.

http://www.rauland.org/Aktoer/Raulandsakademiet/Overnatting

Raulandi Akadeemia on Telemargi kõrgkooli osa (Norra vaste meie Viljandi Kultuuriakadeemiale), kus saab õppida traditsioonilsie kultuuriga seotud aineid, nagu rahvuslik tekstiil ja puutöö. Samuti tegelevad nad traditsioonilise toiduga. Neil on nii pikad kui ka lühikesed kursused.

http://www.rauland.org/Aktoer/Raulandsakademiet

 

Raulandi kirik (ehit. 1803)

https://www.google.ee/search?q=Rauland+Kirke&espv=210&es_sm=93&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=neovU7TSDaGg4gTGvICYBA&ved=0CDIQsAQ&biw=1242&bih=582

Villmarksentret (looduskeskus)

http://www.dalenvillmarkssenter.no/index.php/hest-og-turisme

Øyfjell vabaõhumuuseumis.

http://www.visitnorway.com/no/product/?pid=109949

Galerii Straume http://vest-telemark.no/Aktoer/Galleri-Straume

Kõiksuguseid kohtumisi oli veel terve rida sel reisil nt hõbesepp, skulptor jne so pikad ja sisutihedad päevad.

22. mai aga olen kodus tagasi ja siis kohe oma hea nädal ja mõni päev pealegi-uus sõit 4 juunil ja tagasi siis juba 12 august. Aga sellest suvereisist veidi hiljem-hetkel veel ikka mõned detailid on täpsustamisel. Kohad teised aga riigid samad:)

 

 

Categories: 2014, Skandinaavia | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

