Roskilde (2-4.05.2014)

Roskilde (2-4.05.2014)

Roskilde seppade kokkutuleku reklaam jäi mulle silma juba varakevadel. Kuna Ribe ja Roskilde on üksteisele suhtkoht lähedal st vahemaa u 250 km siis nii sündiski mõte külastada linna mis tuntud oma hirmkuulsa muusikafestivali poolest. Reedel nii kella 13.00 paiku kui hommikusöök oli söödud ja kõik kraam müügiletile laotud ning mul omale tarvilik pakitud kaasa asusingi teele. Kersti jäi Ribesse edasi kauplema. Muinasrõivad jätsin ka selga.

Ilm juba vaikselt hakkas kiskuma ära- oli jahedam ja teel kohati oli nii sadu kui tibutamist. Sõit kulges viperusteta, oli kiirteed ja siis oli ka teetöid kilomeetrite jagu ja kerge ummik tänu viimasele. Kohale ma jõudsin kell 16.00 so täpselt siis kui muuseum suleti. Kuna muuseumi ümbruses viikingeid polnud ega ülepea haisugi sellest, et järgmisel päeval võiks lahe üritus alata siis ma ikka läksin ja koputasin suure muuseumi uksele kuna sees oli näha veel töötajate sigimist. Tuligi tädi. Avas ukse, kurtsin talle oma mure ära. Tädi oli kole rõõmus, et viiking viikingimuuseumi tuli ja võttis kohe kõne muuseumi päälikule kes lubas varsti tulla. Kuna vana ikka kohe ei tulnud siis tädi viska mu sama ilusa naeratusega ukse taha kui oli enne sissegi lasknud- ju tahtis ka koju minna vai nii. Viikingid on tuntud röövlid ja kõrilõikajad ju, mine tea mis hull veel teeb. Nu igatahes varsti tuli päälik ja ütles, et võin telkida muuseumi territooriumil ja kui keegi kobisema tuleb, et siis võin öelda, et tema lubas. Ma siiski eelistasin autot ja läksin tutvuma burksiputkaga kus muuseas oli ka palju jäätist. Seal oli ülepea 3 jäätiseputkat suhtkoht kõrvuti. Burksi nosides jalutasin läbi sadama ja vaatasin ära mingi osa laevadest, hiljem jäätisega vaatlus jätkus. Sadamas istudes susisesid luiged mu ees-hiljem selgus, et nad ikka burksi ei taha vaid on hoopis häiritud penist kes mu seljataga on. Sadamas nägin ka esimest korda elus lesta- nu enamssti ma näen neid küpsetatud kujul vai siis muidu surnult. Seal oli 2 madalat basseini-ühes olid krabid ja teises igast merekalad-juures olid ka sildid, et mis elukatega tegu on. Kuna oli suhtkoht väsinud olla ja miskit asjalikumat teha ei tahtnud siis ma pildistasin ajatäiteks ka enda arust nunnumaid paate so kõik mis oli pisike ja värviline läks sordi alla. Hiljem mul tuli veel mõte ka nimesid pildistada aga ei viitsinud enam vaid läksin hoopis autosse ära kuna Kivirähk ja „Maailma otsas“ ootasid.E-luger on end igati õigustanud. Millalgi ma vajusin ikkagi ära ja jäin magama aga siis aeti üles kuna mingid noored vilistasid kummi ja siis mingi paarike kudrutas täpselt mu auto kõrval -nu neil polnud muidugi halli aimugi,et üks muuseumist ärakaranud eksopnaat üritab magada. Kogu vestlus oli ka taani keeles so mind ei saa süüdistada ka pealtkuulamises-muffigi ei saanud aru.

Hommikul oli muuseumi juures ikka veel vaikne so võtsin Statoilist kohvi ja crosantid ning lonkisin mingi suure kiriku juurde kus toimus kirbukas-palju oli taimi, nõusid ja siis mõtetut jura. Suures meeltesegaduses shoppasin omale kohaliku 4 raha eest musta sebraga t-särgi-hiljem on ost ennast igati õigustanud olgu siinkohal mainitud. Tagasi jalutades jäi pargis ette mingi hull kes lalises omaette ja siis üks kuldnukk kes jõi vai üritas jessu kombel veel kõndida- äkki pesi hoopis varbaid- ega ma ka tea. Nu igatahes muuseumini jõudes olid sepad juba kogunemas ja ka korraldaja oli kohal. Tarisin oma kraami ka parklast kohale- sain kohe mitu tiiru kõndida. Laotasin asjad kohe muuseumi kõrvale tee äärde- seljataga olid mul sepad, knipexi müüa ja siis üks vana laev. Laev olla väidetavalt mõeldud 5 mehele talvel kalapüügiks Norras. Ilm oli ilus aga siiski jahe. Suure külmetasmise pääle pakkus üks sepp mulle jäätist. Kuna ma lõunat polnud söönud siis tundus magus igati hea mõte- võtsin muuseumist kuuma kohvi kõrvale ja elu tundus hetkeks soe. Ostjaid oli ka sh üllatavalt palju venelasi ja prantslasi. Kõik taanlased tahtsid minuga hirmsasti taani keeles kõnelda aga nad õnneks oskasid kõik ka inglisekeelt so muret polnud. Venelased olid kaunis üllatunud kui kõnetasin neid vene keeles. Esimesel päeval müük oli üllatavalt ok. Seppasid oli ka oma 10 või nii sh ka üks tüdruk ja kaks naist-kõik tagusid midagi teha. Üritus muuseas toimus esimest korda ülepea. Kohapeal müüdi ka sepiseid ja hirmus ilusaid damaskuse nugasid ning muuseas ka õppevideosid kuidas valmistada kergemaid sepiseid. Siis kui muuseum läks kinni kadusid ka turistid ja müüadki pakkisid ennast kokku. Sepad aga olid änksi täis ja tagusid kuni õhtupimedani. Tõin parklast auto ära ja seadsin ennast lugema. Ööpimedas tehti veel ka tulešoud st nende kettidega mil otsas on tulekerad-väga ilus oli. Öösel millagi avastasin, et on suhtkoht tuulevaikne.

Seevastu hommikul oli ilm külmem kui möödunud päeval. Ajasin kohe pika villase kleidi selga. Muuseumi ette parkisid end sel korral koerad st ju mingi koertekool-suured ja karvased penid- tundus, et enamus oli ühte tõugu vai vähemalt olid nad kõik kangesti ühte nägu. Pühapäevane müük oli kõigil kehvem -ilm tegi oma töö. Rõõmu tegi, et müüsin ühe villase mütsi mis enda tehtud ka ühele sepale kes nägi välja umbes nagu Gandalfi ja jõuluvana poolvend. Mütsiga nägi ta veel naljakam välja. Ilm oli aga sitakene so ju ta sai natu sooja-nõeltehnikas müts ikkagi. Ehete müük on nagu tavaline aga tekstiiliga on alati keerulisem selle valmistamine võtab ka hirmkaua aega so mul on alati hää meel kui midagi müüdud ka saab. Tekstiili jõuan ma aastas teha vähe nii 10 mütsi ja käputäis üht koma teist veel. Enamasti valmistan asju üritustel ajatäiteks.

Antud üritusel oli korraldajate poolt oli ka tasuta hommikusöök ja muuseumi pääse. Muuseumi värgi avastain ma siis kui olin juba ise pileti ostnud ja muuseumis käinud ja hommikusöök tuli ka siis kui mul oli juba söödud. Roskilde muuseum on ise höste lahe ja kõik laevandushuvilised peaks kohe kindlasti sinna minema- muu asja poolelt on muuseum nõrk nt ehteid eriti pole. Laevu on aga palju nii vanu kui rekonstruktsioone. Osa ekspositsiooni on ka väljas so laevahuviline saab kohe ilusasti tutvuda millise paadiga kus ja kuna käidi, kui suur oli meeskond jne. Kohapeal nad hoolega ka ise teevad paate so seda saab ka vaadata ning korraldavad vanade alustega ka reise. Kuna ilm oli sitakene siis mul merele mineku soovi polnud- kaldalgi oli külm.

Laupäeva hommikust veel seda, et paljud spordivad-armastavad hirmsasti jooksmas käia. Silma jäi ka see, et palju on mehi kes kantseldab lapsi vai on lastega väljas st meil nagu enamsti ikka naised. Vahest mingi isapuhkuse teema. Kuna pühapäeval oli külm siis ma pakkisin ennast suhtkoht kähku kokku ja kulgesin Ribe poole niipea kui üritus lõppes. Garmin pani segast so ma orjenteerusin jälle mingisse kuradi sadamasse sain u 1h praami oodata ja siis veel 50 mintat praamiga sõita. Muidu peaks Ribe ja Roskilde vahel saama hakkama nii, et ületad vaid suure silla mis tasuline. Igatahes tänu ootamistele ja praamile ma jõudsin Ribesse siis kui juba kergelt hämardus ja kell oli vist u 21.00 või nii. Kersti oli õnneks enamus asju juba ajatäiteks pakkinud kokku so jäi vaid asjad tõsta autosse ja püstitada tavaline telk. Kuna Ribes oli ka sadanud siis oli kõik tiba märg, öösel vasta esmaspäeva ka sadas. Auto sai pakitud kiiruga ja tiba kaootiliselt-tahavaate peegli sai kohe heaga unustada ära. Jõime kohvi käisime pesus ja sõitsime Ribesse uitama ja netiseeruma. Esimene nädal Taanis oli olnud igati tegus.

IMG_0975 IMG_0977 IMG_0980 IMG_0981 IMG_0982 IMG_0983 IMG_0988 IMG_0990 IMG_0992 IMG_0993 IMG_0994 IMG_0997 IMG_0998 IMG_0999 IMG_1000 IMG_1004 IMG_1008 IMG_1009 IMG_1011 IMG_1015 IMG_1016 IMG_1019 IMG_1024 IMG_1025 IMG_1026 IMG_1028 IMG_1033 IMG_1034 IMG_1039 IMG_1040 IMG_1042 IMG_1043 IMG_1044 IMG_1045 IMG_1046 IMG_1048 IMG_1049 IMG_1051 IMG_1053 IMG_1055 IMG_1057 IMG_1058 IMG_1059 IMG_1061 IMG_1062 IMG_1063 IMG_1064 IMG_1065 IMG_1066 IMG_1067 IMG_1068 IMG_1070

Categories: 2014 | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

