Kopenhagen 5-10.06.2014

2014-06-06 20.05.45Kopenhagen 5-10.06.2014

Sõit sujus ja ekslemist polnud. Laevas oli sel korral kahene kajut, mis tegi olemise eriti mõnusaks. Oli tegelikult ette teada juba kuu tagasi, et nagunii töötame viimase minutini ja laevas tahame magada so tundus olevat tark võtta omale eraldi kajut kus keegi ei tülita. Õhtul kella 18 paiku võis meie kajutist kosta juba norinat-suhtkoht niipea kui laeva saime läksime ka magama. Kuidagi juhtus töökojas jällegi nii, et olin tööl hommikuni so polnud ka ime, et ligemale 40h ülevalolemise järel kohe sai magama kukutud. Ärkamine sai vist teoks ka vaid tänu selle, et teadvustati randumist 1,5 h pärast. Stockholmis oli ilm sombune ja teel ka kohati sadas-sõita oli alla 700km so õhtul 18.00 paiku olime ilusti laagris, milleks oli sel korral suur park Kopenhageni ääre osas. Üritus ise kandis pealkirja Kopenhageni keskaja turg aga leidis sealt igasugust ajastust sh ka sellist millest ajalooürikud ei kirjuta. Laagrile liginemine oli ka omaette ooper kuna jala sai ju kõikjalt aga autoga lähedale pääsemiseks sai kohe mitu teeotsa proovitud ära ning viimaks vist kogu pargile sõidetud ring peale. Korraldajad sõitsid ringi väikeste autodega u nagu golfiväljakutel vmt kohtades-tema kimas ees ja ma siis üritasin mitte ühelegi vaiale, telgile otsa sõites kannul püsida. Esialgu oli tähtis päälik pannud meid mitte viikingite laagrisse vaid sinna kus olid kõik ülejäänud. Asja päästis see, et mul on väikene telk so nö pitsitati meid ikka kuhugile vahele ära omasuguste sekka. Ühelpool telki oli 2 teist ümmargust telki kus lihtsalt magati ja teist kätt oli siis ehetega kaupleja kes muuseas müüs ka väga uhkeid loomade nikerdatud pealuid. Ületee oli aga kohe teiste seas naine kellega sai Kyslig Strandi üritusel kuu aja eest sinine särk peotäie sõlgede eest vahetatud. Meist paar telki edasi oli Lukas so tuttavad puha ümberringi-see oli tore. Asukoht ise oli kohe väravate so sissepääsu juures. Etteruttavalt olgu öeldud, et enamus aega oli suurepärane ilm ja rahvast oli väga palju. Esimesel päeval olid külastajaks peamiselt kooli ja lasteaia rühmad ning ülejäänud päevadel pered. Üritus oli tasuline. Alates 12 eluaastast oli pääse 100 kohalikku raha ning 4-11 küsiti 60 raha ja kuni 3 aastased said siis tasuta. Laagri kaubavalik oli väga kirju-oli nii autentset ja udupeent käsitööd kui hiinast pärit jura. Suurim müügiartikkel paistis olema plastikust ja puust mõõgad ning muu sinnajuurde kuuluv. Omale jäid silma karunahad-igati uhked olid. Kuna midagi nagu otseselt vaja polnud ja müük polnud ka nii väga hea siis suurt shoppamist ei teinud sel korral. Ostsin küll aga poolakatelt 2 halli vilditud tekki ja õmblesin need veel omakorda kokku topelt tekiks. Mul on nüüd väga soe ja raske tekk. Tore on tegelikult aga hoopis see, et antud üritusel on program ja toimub kõiksugu etteasteid läbi terve päeva. Näituseks on kohal akrobaadid, mitmed muusikud, siis ratsanikud oma etteastetega, tuletantsijad, karkudel kõndijad. Õhtuti siin just väga vaikne pole-meie vahetus läheduses st paar telki edasi on söögikoht kus õhtuti rahvas koguneb ja end suhtkoht umbe joob suursuguse räuskamise saatel. Ühel hommikul ma ärkasin natu peale 5 hommikul selle pääle üles, et arutleti teemal kes kui palju on joonud ja lõpuks leiti, et kodanik X on ikka liiga vähe joonud. Nii nagu varjeerub müüdav kaup on ka inimeste riietega so näeb kõike. Igal õhtul me oleme teinud linnas mõne tiiru jalgsi- enamasti koos jäätisega. Tundub, et siin linnaosas on palju sisserändajaid nö magala moodi kant. Päevane istumine ajab kere kangeks so natu on vaja liigutada. Müügileti taga suurt liigutamist ei toimu-istume ja koome, õmbleme, lobiseme ürituse külastajatega. Kuna hommikuti läheb uni suhtkoht vara ära siis õhtuti ta ka tuleb vara so enamsti 21 paiku me juba oleme pikali ja magame ühe jutiga hommikuni. Kuidagi õnnetul kombel on meil läinud kaks madratsit katki so mul on seljataga kaks rohke küljekeeramise ja urinaga ööd. Karta on, et kiiruga pakkides olema lõhkunud midagi ära kuskil. Niipea kui laager läbi saab, ostame uued, õnneks Kerstil oli üks tagavara madrats lisaks ostetud so tal on korras aga kuna 2 kuud telkimist ees siis topelt ikkagi ei kärise. Siin laagriplatsi ümber on päratu suur park kus omakorda on veel mitmed teemadega aiakesed-nii ilu- kui vijapuude. Kohe pargi ääres on ka tiik kus elab palju linde-peamiselt pardid ja kajakad, tuvid. Üks uhke luigepaar on ka 6 pojaga. Siis on veel mõned linnud keda ma määratleda ei oska. Rahvas söödab neile igasugu jama sisse nt saia. Linnud on kohati nii täissöönud, et ei viitsi isegi mitte liigutada kui sööta nende suunas loopida. Me siis olime enda arust targemad ja andime Elmo euroabi kaerahelbeid. Linnud olid rahul ja mina kah kuna ma ei viiti kunagi oodata kuna täistera helvestest pudru valmib-hommikuti tahaks kõike nüüd ja kohe-kähku. Luiged valitsevad tiiki ja teised hoiavad neist aupaklikult eemale. Ühel ööl olla ma norsanud väidetavalt. Mina ei tea sellest midagi. Aga fakt on see, et hoopis naabertelgi vanamees norskas ühel teisel ööl ja kui ma talle seda hommikul raporteerisin siis ta uuris hoopis vastu, et kas ma nautisin ta norskamist. Nu mis sa säänsega teed vai kuhu pistad. Õnneks ma ei leidnud ühtegi asja mida habeme suunas lennutada-unise peaga võtab mõtlemine aega. Kõigil siin on mingid tatoveeringud. Ühel mehel oli terve kere pilte täis sh ka arheoloogiliste leidude pilte- ta siis sai kohe ma laualt võtta ehte ja panna oma nahal oleva sama asja pildi manu. Kohapeal saab omale lasta ka teha tatoveeringuid, lisaks pakutakse ka ennustamise ja masööri teenuseid. Ise oleme siin teinud müügitöö kõrvale käsitööd: mina õmblesin 2 tekki kokku mis võttis üllatavalt terve päeva ära ja siis lõpetasin 1 mütsi ja alustasin üht uut mis nüüd poole pääl. Kersti lõpetas ka ühe mütsi ja nüüd teeb kindaid juba. Mu uuele tekile oleks vaja u 7m kõlapaela so tuleb hirmus palju kõlatada. Üldiselt on tore üritus vaatamata kesisele müügile. Põhiliselt läksid meil ripatsid ja ka üllatavalt palju kõlapaelu. Kohapeal on ka teisaldatavad kempsud ja külma veega pesulad. Vetsudega on kõikaeg mingi jama st kipuvad minema umbe. Laagri lõpus esmaspäeval enamus pakkis ennast kokku ja kohale jäi u 15 telki sh ka meie. Ärasõidu hommikul saadab mind kempsu poolakate pontu- koeri on siin palju ja nad kõik on sõbralikud. Me tõstsime oma mandi hommikukohvi kõrvale autosse ja läksime Kopenhagenit avastama. Külastasime rahvusmuuseumi mis muuseas on tasuta ja kus on kõigele lisaks tõeliselt vinge viikigi ajastu väljapanek+ lisaks pakkus huvi ka veel eri rahvaste osa nt aafrika rahvad ja ugrimugrid. Muinastekstiili osa kahjuks oli suletud. Muuseumis suutis giid meid ilusasti suunata ka poodi kust sai madratsile lisaks ka kõike muud-meeletult suur kaubanduskeskus so nii lõunakeskus korda 7. Ostsime tiba sööta ka ning võtsime suuna Roskildele mis on siit u 35 km kaugusel. Plaan on seal muuseumi ees telkida ja kaubelda paar päeva kuna Lundi ürituseni Rootsis on veel 3 päeva aega. Ilm on igatahes suurepärane, Ma olen natu päikest saanud. Tiba kärsatada ka so tagumine aeg on osta mingi päikesekaitse kreem vmt värk.