Bork 2.08-10.08

2014-08-10 12.30.58Bork on üks kaunis koht Taanimaal, ühtlasi ka meie viimane laager suvel. Jõudsime kohale lubatust varem so tabasime korraldajad viimasel hetkel. Kuna me regasime end laagrisse vaid nädal varem siis meid ei olnud ka põhiplaanil ja tuli sellega seoses tiba otsida kuhu meid paigutada. Saime hea koha põhitee äärde, sissepääsu vahetusse lähedusse. Rõõmu ei jagunud küll kauaks kuna peagi pidime sealt kolima maja taha. Mõned päevad siiki saime olla tegelusmaja ees. Panime telgi püsti ja läksime tutvuma linnaga. Mõni kilomeeter eemal oli siis ilusa rannajoone ja sadamaga linnake. Sadama juures rannas ja sadamas endas kihas elu-mujal oli vaikne. Mängis isegi mingi süldikas bänd. Rannas tegutses surfikool ja sai ülepea laenutada igasugust surfinodi alates rõivastusest ja lõpetades juhendajaga. Meie surfama ei läinud vaid võtsime ette belgia vahvli jäätisega- üldiselt see on asi mida vist Eestis ei saa sellisel kujul. Minu selle suve vaieldamatu lemmik. Taanlased oskavad palju asju teha hästi ja üks neist on kindlasti maiustused. Aeg kuni viikingkeskuse turuni kulges ladusalt ja viikingeid tilkus manu iga päev. Uued tutvused ja vanade sõprade jällenägemise rõõm. Ilm oli enamus aega ilus kuid nädala lõpuks keeras ära. Laupäeval oli nii meeletu torm, et kolmnurkse konstruktsiooniga telgid võtsid tuule alla ja kerkisid maapinnalt üles. Meil murdus ülemine tala ja telk ning kogu nodi tuli korjata kokku. Mingil lollil põhjusel oli see tol hetkel hirmusnaljakas. Telgi viisime autosse ja kauba keskuse lattu ning ise ööbisime rekkas.Alguses me panime üles mu kuppeltelgi aga see vajus tänu tuulele lihtsalt ära ja üks viiking kes oli saabunud rekkaga kus oli sees 2 magamiskohta leidis, et telgis me sel ööl küll ei maga.Lapsena ma sain rekkas palju magada kuna mu onu viis mind Võrru ja tagasi kohati rekkaga. See siis oli kahe kuu pääle ainumas ja esimene kord kui magasime kusagil mujal kui telgis-tükk tegu oli, et magama jääda st tuul ei puhunud, putukad ei roninud-hirmus harjumatu oli alguses. Õhku kah nagu ei jagunud ja kõik ahistas kuidagi. Paljud viikingid tulid meile appi kui telk lendas kokku-pakuti igasugust abi sh ka seda, et mehed teevad uue tala. Kuna aga jäänud oli vaid 1 päev siis me mõtlesime, et kergem on asjad pakkida ja sebida viimaseks päevaks kohvikust üks laud ning parkida end sedakorda siis kolmandasse kohta wc lähedusse keraamikust sõprade kõrvale. Selles laagris midagi väga põrutavat ei juhtunud. Pidusöögil juhtusime kõrvuti istuma muusikutega kes võibolla tulevad Eestisse kuna Viljandi Folk on neid korduvalt kutsunud. Igatahes nad uurisid festivali kohta ja ma soovitasin neile ka Viru ja Seto Folki. Päris palju oleme pidanud siin reisides tegelikult tutvustama Eestit ja andma ka soovitusi kuhu tasuks minna. Mina oma fanatismis soovitan alati Kihnut ja Setomaad. Eks see ikka ole nii, et soovitad seda mis ka enesele hingelähedane. Samas on Eestis väga palju imekauneid kohti kus ka ise ei ole veel käinud.
Igal hommikul oli siin ka nö tiimi koosolek kus jagati ülessandeid ja pandi paika plaane ning tunti huvi mis me teeme-me enamsti kauplesime ja tegime nõeltehnikat ning päris palju tuli ka huvilistele tutvustada nõeltehnikat ja anda ka proovida. Borki viikingkeskuses on palju hooneid, mõned laevad ja ka ohvripaik-ohvriloomaks siin lammas (Ribes oli hobune). elumajade rekonstruktsioonid on lahedad. Siin on ka Ribe eeskujul taastatud paar laadaplatsi. Antud müügiüritus on väga mainekas ja siia kohta on päris raske saada kõnelevad kohalikud. Meil kuidagi joppas. Müük oli hea. Päris palju läks üllatavalt nõeltehnikas asju. Korraldajad olid ääretult sõbralikud ja abivalmid.