Ale muinasturg Rootsis 2-3.05.2015

IMG_4449

IMG_4547

IMG_4539

IMG_4523
Nii nagu alati läks ka sel korral väga kiireks. Olin ikka öö enne sõitu tööl. Hakkab juba traditsiooniks kujunema.Autosse said asjad loobitud kaootiliselt kuna aega oli seda kõike teha vaid üks tund. Kui nüüd kellegil tekib küsimus mis ma enne tegin siis enne oli “kevad”. Ma justkui arvasin, et kõik on ok ega vaevunud ka kontrollima ja nii selguski, et palju mida vaja on veel tegemata.
Pätu ilmus ka välja-panin ta toidukausid, krõbud ja pikutusnärtsu koridori. Naaber oli kole üllatunud kuuldes, et Pätul polegi aset-nu ta magab kus juhtub st kus lastakse rahus olla. Taavi ikka muretseb. Pätul on jooksuseg ja nägu ees sääne, et talle ei lähe hetkel midagi korda. Minul on lihtsalt kiire. Tee pealinna kulges kenasti, ikka mõnus kui vahepeal lastakse 110ga kimada-see annab kohalejõudmise ajas kohe tummiselt tunda. Tahtsin jõuda linna enne tüüpilist kella 17.00 ummikut-õnnestus. Viimane kord bussiga tulles jäi viimane pool tundi hiljaks tänu ummikule. Mulle selline hilinemine oleks tähendanud halvemal juhul laevast mahajäämist. Ülle tõi veel sadamasse oma näputööd-autot oli tal parkimisplatsilt lihtne leida st pole just palju neid, mis maast laeni asju tuugalt täis on nii, et ainumas vaba koht on juhi iste. Tahavaate peegli võis hääga unustada ära.
Laeva sai ka ilusasti-polnud ootamist ega järjekorda. Laevas sai veel kokku Leida ja Aarnega-tuttavaid nägusid oli teisigi. Ühiskajutis oli kolm tüüpilist eesti naist veel lisaks minule so jutustamine piirdus “terega”-seega sain rahus minna magama. Enne veel saatsin koridorist sms-I, et olen teel. Veidi enne seitset ma juba magasin tööinimese õiglast und. Öösel ajas põis üles-igavene tüütus sealt kõrgemast koist unise pääga alla saada ja tagasi. Põis nõudis oma so tuli minna. Hommikul olin kohvi järjekorras Kivirähu taga, kirjaniku herr tellis kohvi, mahla ja mingi võiku. Ilm oli sompus ja sooja oli 8 kraadi.
Tee Alesse kulges viperusteta-sõita oli veidi alla 500 km-arvestades siinseid teid ja liikluskultuuri ei ole see midagi hullu. Vahepeal sai ka 120ga sõita aga ma olin ikka kõigil jalus- midagi pole muutunud ja kiirusepiirangud on siin nagu naljapärast vist st eriti ei jälgita. Kohalejõudes sain meeldiva vastuvõtu osaliseks-kõik sujus. Nii mõnigi tuttav oli kohal ja tuli ka “tere” ütlema. Minu telk sai pisukesele kallakule aga polnud ullu magada. Voodiga mässama ei hakanud kahe öö pärast- magasin madratsil. Nu tegelt ei viitsinud voodi juppe tassida kuna see oleks tähendanud mitu korda laudadega jooksmist künklikul ja konarlikul maal. Nagu Kalevipoeg noh. Kuna ma päris telgi manu ei saanud sõita vaid asju tuli u 30m tagant tassida siis tegin valiku, et mida ikka on vaja ja mida mitte. Esimest korda elus sain telgi üksi ISE püsti-ilma tuuleta polegi see nii raske-hommikune katte tõstmine läks ka höste-selline rahulik pusimine.Enna ma ikka kartsin, et kas saan hakkama.
Laagriplats on suure tee kõrval ülaste keskel metsa all jõe ääres. Laagriplatsi ja jõe vahel on raudtee ja aed. Siin on ka mõned muinashooned näituseks uhke pikkmaja ja mingid abihooned.. Telgid olid ülaste keskel ja osalejaid oli 8 maalt ning kõlastajaid üle 3000 väidetavalt. Ilm oli ilus ja kauplemine läks hästi. Tulid ostlema ka need kes varasemalt minult juba midagi on ostnud. Asjade leidmine endal aga oli paras peavalu ja kärmelt auto täitmine maksis täiega kätte-kõike ei leidnudki üles mida soovisin. Kohe hakkasid meenuma ka mahajäänud asjad. Öösel oli jahe kuna pikk pesu oli jäänud koju. Nii mõnigi teine asi oli veel maha jäänud. Laupäevane kauplemine oli igati edukas-jäin väga rahule. Laevapiletid ja kütuse ja natu veelgi sai tagasi. Laupäeval vahepeal ka sadas aga oli rohkem seeneka moodi kui asjlik sadu. Õhtul oli ka pidusöök-midagi guljašši laadset ja juurikatega –maitses hästi. Laste eine oli ka- vorstid-ma sain ka sellest osa kuna jäi üle. Tasuta söögist ei ütle kunagi ära. Kes teab kuna jälle saab. Ise olen kokanud priimusel seni ja vist ka jätkan nii. Esialgu olen teinud putru-toitev ja kiire, odav. Mul on tegelt kaasas ka suur kotitäis Ida-Virumaa juurvilju ja palju vorsti Kõnnumaalt nii, et nälga ma sel kuul küll jääda ei tohiks. Kütus on nii kaliis ja seda kulub palju so muult üritan hoida kokku. Auto võtab kütust sel tripil hetkel 7,4-7,5 keskmiselt so eelmine võttis nii 9+ keskmiseks. Kütus on kallim kui Eestis. Eriti nutuseks läheb veel Norras.
Kaubeldakse kõigega siin laadal sh ka asjadega millega ei peaks antud üritusel kauplema st pole autentsed vai nii aga üldiselt on valik sümpaatne. Pühapäeva hommikul anti ka kohvi ja mahla ja võikusid –jälle endal jäi möllamine “köögis” ära. Antud üritus toimub juba 9 või 10 korda –koraldaja ise ka ei teadnud.
Telgi põrandal asjatavad vihmaussid- Tagasihoidlik Kangelane soovitas panna need päevaks jahusse ja siis praadida. Kaitseväge tasub uskuda. Need ju aegajalt kupatatakse metda ellu jääma ei millegagi. Kuna aga mul jahu pole ja ebaselge oli ka, et kas ussid tuleb enne tappa vai nad söövad end ise jahust surnuks -siis jäi sel korral see eksperiment tegemata- tulevikus aga hea teada, et kõik mis liigub kärab söödaks küll. Varasemalt olen ma telki jaganud ka puukide ja kõrvaharkidega so asi need vihmaussid siis ära ei ole.
Pühapäeva hommikul kutsus Torbörn mu enda manu hommikukohvi jooma ja siis seal jutatades ma ostsin talt ka tooli ära mil istusin- sääne kokkukäiv ja seljatoega ja kõvast puust so saan sel istudes ka tööd teha nu nt ornamenti ehetele.. Tool oli päris kallis 1500kr. Muud shopanud peale kütuse ma pole. Puutöömeister on juurtelt tegelt soomlane aga elab Rootsis. Temaga ma kõneleb eesti-soome-inglise segakeeles. Mõnikord ei tule õiges sõnad sinivereliste keeles kohe meelde. See mees sai sel aastal Ales ka kauneima telgikoha ja väljapaneku auhinna-võitis lihtsus ja autentsus.
Laadal jäi silma ka see, et müügi hülgenahku ( muid ka st ongi kohe nahkadega kauplejad)-tükk oli 800 kr so natu alla 100 euro. Ei ihnanud osta kuigi sellest saaks ägeda seljakoti vai saapad. Vahetuskaupa tein ka vahetasin Torbörniha ühe ehte pisukese hülgenahast koti vastu milles hea autovõtmeid hoida. Ning siis sebisin omale ka lõunasöögi ühe ripatsi eest-lõuna oli aga rikkalik-ahjupirukas mingi maltsaga ja siis salat ja siis pannukas-kõike oli höste palju. Esialgu taheti tasuta anada aga ma pakkusin ikka ripatsi vastu.
Pühapäevase pidusöögi järel keegi ka ropsis mu telgi kõrvale aga ommikul sõid koerad selle jandi ära so polnud ullu. Looduseringkäik.
Varasemalt ma antud laagris käinud pole so oli mullegi igati uus ja huvitav. Kindlasti tasub tulevikus sinna minna veel- loodan, et siis ei toimu laager paraleelselt Ribe laagriga. Sel aastal ongi mul plaan külastad mitmeid uusi kohti kus varasemalt ma käinud pole-so saab endal ka huvitav olema. Pisuke inimeseigatsus on ka, koduigatsust pole kna see tähendaks tööd ja kohustusi ega poleks ülepea nii fun. Siis kui keegi teine on ära siis on kuidagi lihtne st tead, et ise miskit teha ju ei saa. Kui aga ise oled ära siis saab ju alati tegelikult vahetada piletid varasemate vastu….vaatab seda asja juunis-liiga palju ehteid on veel alles ja soovitud eesmärk on täitmata.
Turupäevadel olin tubli ka ja tegin valmis mütsi. Järgmieks peaks tegema sokke näiteks sini-valge triibulisi
Teekond Stockholmist-Alesse: https://www.google.ee/maps/dir/Stockholm,+Rootsi/Ale+Vikingagård,+Olof+Persgården+Häljered,+Alafors,+Rootsi/@58.6364589,12.6733551,7z/data=!3m1!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x465f763119640bcb:0xa80d27d3679d7766!2m2!1d18.0685808!2d59.3293235!1m5!1m1!1s0x46455d034d253cc3:0x821c523835c5feb6!2m2!1d12.096237!2d57.944108!3e0

Categories: Uncategorized | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

