Ribes 3-7.05.2015

IMG_4552Ribes olen ma käinud kohe õige mitu korda-kui mälu ei peta siis varasemalt 2 korral veel. Seekord oli tiba eriline kuna kui harilikult algab laager siin esmaspäeval siis sel korral algas laupäeval, mis omakorda tähendas, et pühapäeva õhtul paljud lahkusid kuna põhimüük oli just siis. Mina aga olin sel ajal Ales Rootsis.
Esmaspäeval saabudes panin telgi püsti-tänu tuulele leedukatest habemike abiga ja magasin ning siis käisin poes ja sättisin telgis asju. Igast sättimist on palju kuna ruumi on vähe ja nö. igast panipaiku napib so kõikaeg tuleb asju tõsta ümber ja mässata. Tahaks tekstiilist ja lõngest käppelt saada lahti siis oleks vast edaspidi natu kergem kui järgi jääks vaid ehted ja tekstiil mida jooksavalt valmistan. Seni on valminud üks müts ja hetkel poolelei ühed sokid. Ilm on siin taanilik st vahelduv-iga päev mingi aeg on vihma ja tuult ka enamvähem kõikaeg. Ku elad õues siis on ilm paratamatult teema 24/7. Mul on hea meel purjetajat saadud ilmalingi üle- mugav etteruttavalt vaadata, mis on ees ootamas. Seni on antud link näidanud täpselt. Sellest natu kahju kuna ta näitab sitta ilma enamuse ajast.
Ühel ööl oli väga raju vihm ja tuul-olin telgi pärast kohe päris mures. Telgis on mul voodi ja ma magan paksu kahekordse vilditeki all so nina välja pistes teki alt võis tunda öösel uduvihma telgsi. Enamasti telk midagi läbi ei lase aga siis kui sadu väga rajuks läheb siis tuleb ikka läbi. Alguses ei tulnud aga kuna päike on teinud presendiga oma töö (nu alguses oli nt telk roheline aga nüüd valge) siis enam ta nii veekindel pole kui oli alguses- samas ei ole veel ka põhjust paanikaks ega uue telgi sebimiseks.
Müük läks 3 päeval mil kauplesin väga eduliselt- see üllatas ka ennast st paremini kui varasematel aastatel laada nö põhiturul ja 7 päeval kokku. Olen väga rahul. Nende laatadega juba kord on nii, et tegelikult mitte kunagi ei tea kuidas läheb ja mis ees ootab. Pisikesed koolitüdrukud tegid sõrmusekarbis tummiselt tühjendamist-selline iga kus tahetakse üksteisega sarnaneda-st kui üks ostab ussiga sõrmuse siis peab ju teine ka. Lastel on siin veel ilus komme osta asju ka vanematele st seda ma olen täheldanud ka varasemalt. Väiksesed poised ostsid sõrmuseid emadele. Ripatsitega läks ka höste kuna need olid soodsad. Sõlgi ostsid taasklehastajad ise kuna tuul tahtis ju riideid seljast kiskuda. Tekstiili müük aga oli vaikne-ei saanud teist korralikult väljagi panna kuna tahtis kõikaeg lennata ära. Selle väljapaneku osaga tuleb veel tegeleda-tegelt mul on hea süsteem aga Taani tuul lennutab ju kõik minema. Siit laadalt ma midagi ei shopanud-pole nagu tegelikult vajagi-auto niigi maast laeni kraami täis. Kuna ilmad olid sitad ja enamus viikingeid jooksis ära ega olnud kohal tervet nädalat nagu kuulutusel seisis turu toimumise ajaks siis Bjarne sebis meile ühel päeval lõunasööda ja lisaks saime osa sadama avamise pidustustest-loe: free food!!!. Tasuta söök on viikingite seas väga oodatud vaatamata sellele, et enamus kokkab ka ise lõkkel igapäevaselt. Mina olen tiba laisk ja teen asju priimusel. Esialgu jätkuvalt purdust kaugemale pole saanud. Ülesjäänud päeva nosin igast rohelisi asju nii salatina kui puuvilju ja joon palju teed. Eestlasi oli sel aastal laadal kokku 3 aga nagu meile kohane ega suurt suhtlemist ei toimunud-kõik hoidsid kuidagi omaette. Tere ikka öeldi ja põgusalt vesteldi.
Igast asju on ikka jäänud maha sel korral-nu esiteks SOE PESU. Viimase üle ma olen kohe õnnetu kuna mul on matkapoe soe pesu kodus ja selline kvaliteetne rõivatükkide komplekt on tegelikult väga kallis so huupi uut osta ei taha. Ostsin seega Ribest lihtsalt soojemad retuusid mida rõivaste all kanda. Kolmjalg ja madratsi pump jäid ka koju. So enne iga laagrit saan ma tummiselt madratsit puhuda täis. Ribesse ma lähen peagi veel nimelt 11.05 ja siis jään sinna nädalaks kuni pooleteiseks so siis käin ja shoppan ka uue madratsipumba Jyskist-pole kallis jubin. Üldiselt ma väga midagi shopata ei taha. Raha läheb küttele, söödale, muuseumide piletitele ja kui siis mõnele raamatule. Siit Ribest ma tegelikult leedukatelt ostsingi kaks raamatut-nüüd meenub. Polnu kallid aga heade piltidega. Sügisel saab usinalt teha uusi vahasid. Ribes sel korral ma vanalinna jalutama ei jõudnudki aga teen seda uuel nädalal mil sinna lähen. Ribe viikingikeskust on veidi muudetud st ennekõike maastikku on kujundatud ümber-nüüd on kuidagi parem ja avaram. Lammastel on talled-musta värvi-hiiglama armsad. Lehmad ja hobesed on ka alles. Uuel nädalala tagasi minnes ma loodan seal õppida tegema klaasist pärleid või siis vähemalt tahaks proovida kuna see pärlitelk on seal püsivalt avatud. Aa, tuleb veel meelde, et pistrikku ja öökulli ma nägin ka-need ka keskuse jagu-nendega vist tehakse meelelahutust turistidele. Viimase öö magasin pikkmajas-lätlaste mõte oli- oma magamiskotis ja nahkadel-oli jahe kuigi enne sai lõket tehtud. Mu magamiskott vist hakkab vanaks jääma-ei toimi enam nii höste kui varasemelt. Samas sulekotid pidid höste ka niiskust säilitama ja see võib ka põhjus olla mille sooja ei anna. Kotil vanust ka oma 10 aastat nüüseks juba.
Ribe on Taani vanim ja kauneim linn- soovitan külastada.

Categories: Uncategorized | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

