Kysig Strand-seppade kokkutulek!

11164564_988828894462797_4866861007708161116_oJuba teist aastat õnnestub mul minna antud üritusele. Seda korraldab Lars oma sõpradega. Üritus toimub rannaäärses söögikohas. Osalejaid on nii sada ja natu peale. Palju on seppasid. Toimuvad erinevad seppade õpitoad ja ka võistlused. Sel aastal toimus näituseks naela tegemise võistlus ja reeglid oli siis sellised, et igaüks sai laupäeval teha ühe naela-kui töökäigus pekki läks siis said disklahfi-Göts juhatas vägesid. Osales üle 10 sepa sh ka üks naissoost sepp. Vahva on vaadata kuidas 9 seppa korraga naela teha üritavad.
Mina aga startisin antud üritusele Ribest hommikul vara-pikkmajas magamine ei tulnud höste välja kuna oli külm. Järgmine kord kui keegi mulle magasmiskotti pakub siis ma ei plõksi vasta-tundub, et minu oma on oma aja elanud ära. Kysigisse jõudes enamus laagris veel magas aga Lars juba tatsas ringi ja aitas koos sõbraga mul telki püstitada-üksi saab ka aga abiväega saab paremini ja pole eriti palju vaja vaijadega hiljem mässata ega ülepingutada. Tasusin kohe ka osalustasu milleks oli 350.- kr. Antud summa on siis sööda eest kuna siin saab tummiselt einestada nii hommikuti kui õhtuti. Edasi ma suundusin Moesgardi, et vaadata üle möödunud sügisel avatud uus ja uhke museum mis oma väljanägemiselt meenutab natu Oslo ooperimaja st samuti selline lame katus- siin see küll muruga kaetud ja sellel siis saab jalutada. Muuseumis ma suutsin kohe pileti alustuseks kusagile nii kaotada ära, et kui kassast sissepääsuni jõudsin oli pilet lännu ja ma näitasin turvale tsekki-lasti läbi. Pileti hinnaks oli 140.-kr. Muuseum on hiiglama suur. Mulle pakkus huvi ennekõike viikingi aja väljapanek-oli kena aga oleks tahtnud rohkem näha just esemeid. Tore oli see, et kõikjal muuseumi eksponaatide juures olid nii taani- kui ka inglisekeelsed seletused. Lisaks viikingi värgile oli muuseumis ka muud. Kindlasti tasub minna-muuseum on interaktiivne so tegevust kõigile. Äge oli üks väljapaneku osa kus oli kujutatud muinasinimesi laevas st nad siis olid nagu buslekilluna kisutud kontekstist välja- kes aerutas, kes magas, kes vaatas muidu kaugusesse. Huvitav lahendus igatahes. Üldiselt ehete väljapanekust leidsin asju mida ma sooviks tulevikus teha järgi so talvel tuleb võtta ette usin vahade nikerdamine. Kuna muuseumis oli kohvik ja WiFi siis tegelesin fotodega ja mailindusega ja sõin hommikust. Kohvikust avanes vaade grüünele-maast laeni aknad.
Edasi ma suundusin Moesgardi suvise laagrikoha manu-sõita muuseumist u 3km läbi metsa.. Plats tundus nagu suvaline jupp aasa-ometi veidi rohkem kui pool aastat tagasi oli see tihedalt telkidega kaetud ja seal käis vilgas elu-nüüd hetkel elavad seal vaid võililled oma kolooniaga ja linnud karjuvad nende pääle. Rannas jalutasin jäätiseputkani ja võtsin kohvi ja belgia vahvli jäätisega ( selle aasta esimene jäätis!!!!)- üks mu lemmik magustoite-õnneks seda samal kujul Eestist veel ei saa. Rannas oli jalutajaid veel kuna ilm oli ilus ja päikene paistis. Korjasin ka valgeid kive-hea hindasid kirjutada peale. Taanis on muidu jube tuul-hinnasildid tahavad laualt lennata minema.
Jõudes laagrisse tagasi tegin uinaku siis jalutasin ka Kysigi rannas-rannariga nii 4 m lai ja kivine so toetavad, tummised matkasaapad olid abiks. Õhtul manustasin ära korraldajate pakutud õhtusöögi ja läksingi magama.
Laupäeval sadas ja oli paha ilm aga müük läks vaatamata sellele eduliselt-ostsid nii kohalikud kui külastajad. Kõigil külastajatel olid seljas tummised riided-ilmale vastavad. Õhtul oli tummine pidusöök.
Pühapäeval paistis päike terve päeva aga tuul oli väga vali. Tänu viimasele lendas ka naabrite telk ära- poolakatel oli ümmargune u 10m läbimõõduga telk, mis võttis tuule alla. Keegi viga ei saanud. Minu telk mis oli u 1m kaugusel jäi ka terveks. Antud õnnetus juhtus kuna telk polnud kinnitatud vaiadega maa külge ja asi see tuulel siis kerge konstrukstioon üles tõsta on. Oma telgi panin ka kinni eest kuna möödunud aastal tugeva tuulega murdus mu telgil ülemine tala-pinge läks suureks kuidagi-kui telk kinni siis on ohutum. Kauplesin edasi telgi ees. Siin üritusel tegin ka tummiselt vahetuskaupa- kõigepealt vahetasin omale 3 eri suuruses korvi ehete ja lõnga vastu naabritega ja siis hiljem klaaspärleid kohaliku taani pärlimeistriga. Tegelikult ma küll läksin ta telgi manu uudistama kuidas ta neid pärleid teeb st just töö käis ja siis seal oli karp kus see oli u 30 pärlit ja ma siis noppisin 3 tk välja. Tal polnud pärleid müügiks ega midagi. Mu küsimise peale, ütles, et võtku ma need niisama aga ma siis ikka viisin talle paar ehet vastu. Möödunud aasta sain ma samalt vuntsilt Moesgardis juulis toimunud turul 1 pärli. Need kolm samas stiilis- meresinised. Ühe sepaga tegin ka vahetuskaupa ja nüüd on mul oinast telgivalvur-näeb väga nunnu välja. Mulle selline vahetamine kangesti meeldib. Siin turul õnnestus mul natu asju vahetada tegelikult ka lõnga eest ( korv) ja lõnga ning ülepea villast õnnestus ka müüa. Tekstiiliga kauplemine on palju keerulisem kui ehetega st tekstiil on kallim ja spetsiifilisem.
Mulle antud üritus kangesti meeldib-selline väikene ja armas. Ostlema tulid ka kohalikud kes möödunud aasta minult ehteid ostsid-tundsid ära. Kersti järgi küsitakse ikka ka- mäletatakse.
Kohapeal möödunud aastal oli veesuplustünn st see köetav- sel aastal oli saun. Viimases jäi käimata kuna pärast külma telki minek poleks olnud hea mõte. Aga sellist veetünni mil küte all tahaks kunagi ka omale-mitte, et mul seda kuhugile panna oleks. Olen selles olnud veebruaris Viikingi külas talvelaagri ajal-väga mõnus oli langevate lumehelveste keskel soojas veetunnis istuda ja tähti vahtida ja siis jälle sauna tagasi lipata.
Pühapäeva hommikul ma sain rannas juua kohvi st oli piisavalt soe ja siis veel ka vähe tuult-nii mõnus oli-mina, kohvi, päike 1 jobu kajakas ja meri. Mõnikord on umbele hea kui saab niisama olla ja märgata seda toredust mis ümber on. Taani on ilus maa.
Mul on tõeliselt hea meel 3 vahetatud korvi üle- saan nüüd jälle oma väljapanekut paremaks muuta- enne oligi häda, et lõngu polnud kuhugile korralikult panna. Õhtul jälle hea tekstiil õues telki tuua korvi sisse panna. Eestis saab vast seenele sügisel minna või midagi. Ma isegi ei mäleta kuna ma viimati seenel käisin-äkki lapsena? Ma enamasti ostan turult või siis Piusast mõnelt kohalikult elemendilt kes õlleraha tahab. Kohalikku tööjõudu ikka tuleb toetada. Nüüd aga mul on 3 uhket korvi millest 2 on ilmatuma suured-sügisel tuleb seega ikka seenile minna.
Pühapäeva õhtul ma pakkisin ennast Kysigis kokku ja sõitsin taaskord Ribesse. Käisin poes ja ostsin ka pumba madratsile ( enam ei pea kopsusid lõhki puhuma-pump maksis sama palju kui mu 1 ripats müügiletil ) ja pikemaid haaknõelu-saab prosside taha panna. Ribesse jõudsin õhtul-enamus viikingeid oli läinud- järel vaid alla 10 ja neistki osad homme lahkuvad. Minu suur rõõm aga on selle üle, et Gunna ja John on ka siin- hollandlased keda kohtasin 2013 aasta suvel Norras Gudvangenis-nad jäävad siia sama pikaks ajaks kui ka ma ise. Nüüd ei ole ma enam siin vähemalt üksinda. Vahest tilgub keegi veel manu. Ise tahaks sel ajal mil siin olen teha tekstiilitöid, lõpetada poolikuid ehteid ja õppida tegema klaaspärleid-mul on plaan paigutada oma telk klaaspärlite tegija kõrvale-sel on mitu põhjust millest üks on see, et klaasspärlid ja mul ju ripatsid st saab kohe suunata ja koostööd teha. Teisalt on siis mul 1 telgi külg tuule eest kaitstud . Ning kolmas põhjus on see, et inimesed lähevad siit telgist mööda ja kohvikusse. Ma tegelikult ei tea palju külastajaid tuleb- vast kooligrupid ja nädalavahetusel ka perekonnad. Masse vast ei tule. Loodan, et ilmgi hakkab nüüd näitama paremat nägu. Muidu siin kõik õitseb- rapsipõllud kollendavad, tulbid ja nartsissid ja võililled ja siis mingi muu malts mida ma ei tunne õitseb ka. Kevad möllab siin täiega. Laatade osas olen ma omale seadnud utoopilise eesmärgi-eks näis ka see ka täitub. Kui samas vaimus läheb siis on veidi lootust. Laadaplaani tegin igatahes ümber.
Aegajalt ma veidi köhin ja olen nohune-põhjuseks vist see, et jalad on enamus ajast märjad. Küll läheb üle. Muret teeb pigem see, et mu prillid lagunesid ära ja ma pole ikka veel uusi sebida jõudnud- enne Rootsi sõitu tuleb kindlasti uued prillid sebida-õnneks miinus ühte saab ka tavapoest. Muidu vast häda polegi aga liiklusmärke näen ma lugeda liiga hilja. Teine mure allikas on parem käsi mis annab tunda randmest-kuu aja eest oli ka sama jama. Loodan, et läheb üle-mis viga ei teagi-telgi vaiasid on paha taguda maasse st 1200g haamriga on valus tööd teha. Mul ei ole siin eriti mingeid rohtusid ka kaasas vaid plaatrid, autoapteek ja täiendavalt peavalutablette-roosad tiigriga ja puha. Seega tuleb end kokku lappida ja edasi julgelt toimetada

Categories: Uncategorized | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

