Puhkus Eidsfossis

IMG_5251Olen siin nüüd olnud mõned päevad ja see aeg on olnud tõeline puhkus. Siia tulek juhtus kuidagi juhuslikult. Pühapäeva õhtul Vetlandas Rootsis istusime naistega, lobisesime ja ikka laagrites on teemaks, et kes kuhu edasi läheb jne. Nu ma siis ütlesin, et lähen Oslosse aga seal ei oodata mind enne neljapäeva so pean kusagil aega parajaks tegema mõned päevad. Metsas üksi kämpida nagu ka väga ei tahtnud. Selle jutu pääle norralanna Astri teatas, et ma võin olla mõned päevad tema pool kuna ta elab Oslole lähedal. Olin kohe pakkumisega nõus kuna mõte soojast duššist ja magamisest voodis 4 –seina vahel tundus väga ahvatlev. Teekond siia võttis päevakese-norras pole just palju kohti kus saab sõita kiiremini kui 80km/h. Kohati ka 110 aga see pigem erand. Viimane u 100km teest koosnes peaasjalikult tunnelitest ja ringristmikest -nu neid oli nii iga viienda kilomeetri peale vähemalt üks so suhtkoht tihedalt. Üks tunnel läks ka vee alla. Selles tunnelis tuli sõita madalama käiguga kuna oli pikk langus ja see soovitus oli märgitud ka asfaldile. Tunnelis tegelt ei tunneta höste kiirust. Viimased 50 km olid ka mägine ja käänuline tee aga ilusad vaated-kohati mingi põllumajanduspiirkond kuna suured maalahmakad olid kaetud kiledega mille all siis arvatavasti midagi kasvatati.. Eidsfossi küla on mägede vahel aga kohalikele need pole mäed vaid pigem künkad. Nende mõistes on magi see mil lumised tipud ja mis tiba hambuline. Minu vaimustust nende “küngaste” üle aga kohalikud mõistavad peale seda kui mainin neile kui kõrge me kõrgeim tipp on☺
Olles teel siia tabas mind ka üks oluline asi mis väärib mainimist-nimelt ma ei saanud Chelli tanklas tasuda Maestro pangakaardiga st nad ei aksepteeri seda so sain oma kohvi olude sunnil tasuta. Õnneks muudes tanklates ja poodides on ok selle kaardiga. Esialgu aga ehmatas natu ära küll kuna mul pole sularaha –nu peale Oslo turgu vast on ja siis enam pole pangakaart teema aga sinnani tuleb vaadata ette. Ennekõike ei tohi jätta tankimist viimasele minutile.
Jõudsin siis siia esmaspäeva õhtul (sõita oli alla 600 km kuid see võttis siiski igaviku aega) samal ajal kui ka maja perenaine ise enamvähem. Tee, võikud ja natu lobisemist ja magama. Järgmisel päeval olin omapäi kuna Astri pidi olema tööl-juhatab vägesid lasteaias st on juhataja vmt. Ärgates voodis mis pärit Prantsusmaalt ja enam kui saja aastane avastasin köögilaualt kirja kus olid juhised ja lisaks lebas laual ka pisikese imearmsa jääkaru pildiga maja võti. Maja on u 60 + ruutu suur- avara planeeringuga ja nutikate sisekujunduslahendustega. Seinad on kaetud laudvoodriga mis on siis omakorda heledaks värvitud-mööbel on vana ja nunnu st sääne ajaloo hõnguga. Mulle meeldib väga see pisike köök mis siis on selline heleroheline tibukollase lauaga-köök mingis mõttes on kodu süda ja siin on see rõõmus ja värviline. Siin majas on nunnud pisikesed ahjud u nagu pursuikad vai kuidas neid asju nimetataksegi-üks oli majas enne teine tuli hiljem järgi. Igal esemel siin on oma lugu ja see kõik on nii põnev. Astri on õppinud rahvakunsti Telemarki koolis st sama kool mida ma möödunud aasta mais külastasin ja kus ka ööbisin. Antud koolis on õppinud ka eestlasi st sisuliselt on kool nagu me Viljandi Kultuuriakadeemia.
Teisipäeval ma siin tutvusin ümbrusega ja kohaliku poega-ilm oli ilus. Õhtupoolikul uudistasin Astridi raamaturiiuleid st tal on palju tekstiili ja muinasaega puudutavaid põnevaid raamatuid. Ennist jäi mainimata, et siin elab ka kaks kassi üks on suur puffis ja hall ja teine ka suur aga lühema karvaga ja sääne kirju. Mõlemad mind tiba võõrastasid. Kassid ei pidavat üksteisega just hästi saama läbi-toidukausside juures susisesid aga kismaks ei läinud.
Kolmapäevane päev oli tiba õnnetu kuna see algas mu jaoks hommikul vara telefonikõnega e-maili konto kaaperdamisest. Paljud kirjutasid ja helistasid ning tundsid muret, et kas mul on tõega rahahäda nagu seisis kirjas mille nigeeria neegrid olid saatnud pahatahtlikult laiali. Ja kus ma siis õigupoolest olen kas Küprosel vai Skandinaavias? E-maili konto oli kustutatud aga kuidagi õnnestus see taastada-kahjuks küll tühjana. Urdu keelgi sai muudetud kodumaiseks. Õhtuks oli kõik hästi. Ometi kogu see trall mõjus mulle nii, et ma jäin tiba haigeks kõigest sellest-pea lõhkus ja oksele ajas- arvatavasti lendas vererõhk kuhugile üles so suure osa ajast ma päeval olin teki all ja üritasin magada. Nii, et plaan metsarajale mäe suunas uitama minna lendas vasta taevast. Õhtupoolikul käisin poes kuna tundus ülekohtune 2 päeva järjest võõrast külmikut tühjendada. Öeldi küll, et miskit pole vaja aga ma nii ei saa. Pood on pisikene ja selle juures on tankla ning pisuke paadisadam ja järv kust kohalik küla saab osaliselt ka joogivee. Esimesel päeval oli plaan ka kalale minna aga õnge puudusel jäi see tegu tegemata. Kangemat alkoholi poes polnud, küll aga oli külmkambris Jamaica õlut, lisaks põhjapõdra vorsti ja muud hääd –paremat. Söök on siin kallim kui Eestis otseloomulikult- sama toidukorv Eestis oleks läinud maksma u 50% vähem ja ma tõega ei liialda. So kes tahab paastuda tulgu Norrasse. Õhtu ma sisustasin raamatutega tutvudes, pildistades ja lugedes-leidsin raamatutest paar leidu mille koopiat tahaks teha. Astri kõneles oma ehetest ja näitas imeilusaid kaelakeede rekonstruktsioone- tal on iga kleidi jaoks eraldi ehted-väga uhke. Õhtusöögiks oli pasta ja magustoiduks maasikad-viimased maitsesid suviselt. Mul tuli silme ette kohe Tartu turg kust ma harilikult ostan kilodes maasikaid ja ei ma ei tee moosi-ma söön nad kõik lihtsalt ära☺
Täna aga olen siin ka omapäi- korjan oma kola kokku ja varsti ongi minek. Ilm on tiba sompus- eile oli väga ilus päikesepaisteline ilm. Ilm pidavat siin käppelt muutuma st päikesepaistest võib 10 minutiga saada sadu ilma suurema hoiatamiseta.
Mul on tõeliselt hea meel, et mul oli võimalus paar päeva elada 21.sajandis ja puhata end välja. Ligemale kuu aega magamatust ei ole tore. Elades selles vanas pisikeses imearmsas renoveeritud majas tuli omalgi nii palju häid mõtteid kuidas kodu sisustada ja just mida teha väikese ruumiga nii, et asjad saaks pandud ja, et samal ajal oleks hubane. Astri on palju reisinud ja siin on tekstiili ja muud üle terve ilma –ning see kõik kuidagi kokku moodustab mõnusa rõõmsavärvilise terviku. Väga hubane kodu. Ma olen vaimustuses!
Järgmine peatuspaik on Oslo oma muueumidega-jään sinna arvatavasti nii 5-6 päevaks ja siis liigun edasi-uued kohad vajavad avastamist.
IMG_5226

IMG_5227

IMG_5228

IMG_5229

IMG_5230

IMG_5231

IMG_5232

IMG_5233

IMG_5234

IMG_5235

IMG_5236

IMG_5237

IMG_5238

IMG_5239

IMG_5240

IMG_5241

IMG_5242

IMG_5243

IMG_5244

IMG_5245

IMG_5246

IMG_5247

IMG_5248

Categories: Uncategorized | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

