Leikvin 28-30.05.2016

IMG_9253

Ribest asusin teele päevake varem so neljapäeval-niipea kui linna sain, hakkas ka sadama so napilt sain enne vihma kola autosse lükatud. Mõne päeva eest olin uurinud praamide liikumisi Taani ja Norra vahel-valikuid on omajagu. Mina otsustasin minna Hirtshalsist-Larvikisse kuna see sobis ajaliselt kõige paremini. Ribest on Hirtshalsi sadamasse natu üle 300 km. Edasi u 4h praamiga ja siis u 10h autoga. Praam läks õhtul 22 paiku so kohale Norrasse jõudsin öösel kell 2.00. Väga unine oli olla kuna laevas magada ei saanud-siin olid isegi sildid üleval, et magamine keelatud. Laevapilet oli ka umbele kallis –üks ots natu üle 100 euro-mainimist väärib, et selle sees ei ole istekohta-kui istuda mugavalt tahad ja põõnata –tuleb juurde maksta. Istumiskohad ikka on aga kohvikutes ja koridorides-need siis tasuta. Mingi vana käib ka ringi ja vaatab, et keegi ei magaks. Nett on ka tasuline- üks h oli natu alla 5 euri so loobusin kuna see on nagu pool mu kuu telefoniarvest kodus. Jabur-arusaamine, et nett on inimõigus pole kohe kindlasti trollidemaale veel jõudnud. Laevapiletid ostsin edasi-tagasi korraga kuna nii jäi üks teenustasu ära ja säästsin u 10+ eurot. Norras ütles Garmin üles ja mul tekkis paras paanika kuna Leikvini kultuuripargi (vabaõhumuuseumi) aadressi ükski osa ei ühtinud järgmisega st tänavanimi ei läinud linnaga kokku ega indeksiga. Panin siis ajama umbkaudu suunas aga siis peale paari h sõitu nii öösel viie paiku juhtusin teelõigule kus olid teetööd ja tee suletud. Umbkeelne tunkedes noormees ei osanud ka mulle selgeks teha kust kaudu sõita-üritasin siis jälle umbes aga ikka juhatas Garmin mu nõiaringiga tagasi. Võtsin siis suuna Oslole kuna teoreetiliselt pidi tee nagunii sealt ka mööda minema. Oslost omakorda siis suund Lillehammerile ja siis edasi navigeerisin juba tunde telefoniga kus asjad aadressis ühtisid. Järgmise kuu telefoni arvet näha ei taha. Hiljem selgus, et oleksin pidanud lihtsalt Oslost mööda E6 kütma otse edasi nii natu alla 600 km ja olekski kohal olnud. Km-te poolest ma tegelikult rohkem ei sõitnud. Mina aga läksin mööda pisikesi lambarohkeid mägiseid külateid. Vaated olid lummavad ja takkajärgi mul on hea meel, et tänu oma ekslemistele kaunimale teele juhtusin-kõikaeg oleks tahtnud peatuda ja pildistada. Etteruttavalt võib öelda, et pühapäeval tagasi sõitsin mööda E6 ja see oli igav aga turvalisem-iga natu aja tagant oli Statoil tsivilisatsiooni märgiks. Tulemise teel läks kohati mitusada km-t enne kui tankla tuli. Mul oli pidevalt tunne, et olen valel teel-järsud landused ja suured tõusud, vähe maju, kohati tundralaadne elutu maastik lumega. Käisin ära ligemale 1000 km kõrgusel väitis Garmin-seal ongi lumi ja kidur loodus-või lausa olematu. Esimene kord kus tundsin, et tahaks omada paberist kaarti. Olen Skandinaavas nüüd juba sõitnud oma hea 5 aastat-tegelikult on alati hakkama saadud. Norras mägistel külateedel sõites aga oli mul ka see hirm, et kütus saab otsa vales kohas kuna ega ma ju ei teadnud kuna see järgmine tankla tuleb ja ööseti on tanklad siin enamasti kinni kuna seal töötavad ka inimesed kes magada tahavad või nii. Omajagu olin ma muidugi väsinud ka kuna hommikuks oli ikkagi 24+h üleval oldud ja see andis tunda. Kohapeal tegin ka veel auringe kuna silte polnud kus üritus toimub. Kohale jõudes oli rõõm muidugi suur. Ürituse korraldaja oli toitu shoppama läinud so ma keerasin lammaste ja sõbaga esimesele vabale muruplatsile muuseumipoe kõrval magama ja palusin ajada üles kui päälik tuleb. Tõesti enam ei jaksanud. Ilm oli soe, mõnus oli uinuda suurt mäge, koske ja lund kõige selle otsas nähes. Ärgates näitas korraldaja mulle koha kätte ja sarveonu tuli appi telki püstitama-kohe hea meel oli teda ja ta naist näha. Enamasti me näeme aastas 1x Bronseblassenis aga ma pole nüüd 2 aastat seal käinud so polnud ka ammu näinud. Nad kutsusid mind ka õhtusöögile ja ma arvasin, et lahe oleks nendega lahendada ära Ales-selle aasta esimeses laagris ostetud mõdu. Õhtul toimus õdus istumine.

Laager asub mägede vahel so on neist ümbritsetud, üks euroopa pikim kosk on ka kohe silmaga näha. Tummised mäetipud, vanad aidad ja muud hooned, telgid õitsevate õunapuude all. Ilm oli kõigil päevadel suvine. Viikingeid oli siin vähe ja paljud olid mulle uued-tegelikult ega siia pisikesele alale rohkem mahukski. Norrakas Ingrid ütles, et see on arvatavasti üks kaunemaid laagrikohtasid Norras. Mulle kogu üritus ja koht ja ülepea kõik väga meeldis. Kogu see pikk teekond oli seda kõike väärt. Esimesel õhtul tegin kohe kalli ostu ka ja soetasin omale leedukalt tammepuust laua-hirmus kallis oli- algselt u 550 euri aga ma kauplesin kohe 50 alla. Paar laagrit tagasi ta nägi mu lauaikaldust ja lubas midagi teha. Antud lauda ma hakkan kindlasti ka kodus kasutama kuna see on nii uhke lihtsalt. Tamm on üks väärikas puu. Hirmus raske on ka so, muskel hakkab kasvama selle laua pakkimise ja sellega võimemise pääle laagrites. Inimestel on kombeks lauale toetuda ja lastel seal kõõluda so on turvalisem kui laud peab vastu ja mingi jõnglane seda omale kaela ei tõmba. Müük oli ka laagris hea kuna paljudele olid mu asjad uued. Esimesel päeval sain lauaraha tagasi ja teisel kütuse ja laevapiletite so lõppkokkuvõttes jäin plussi. Ise muud ei shopanudki- 3 küünalt vahetasin ka paari ehte ja raha vastu. Värviline mesilasvaha- roosad küünlad-kuumaga lähevad punaseks-jahtudes on aga jälle roosad. Peaks ka küünlaid tegema. Siin laagris anti meile ka hommikusööki, mis tegelt tähendas, et ka lõuna oli mureta kuna ma pakkisin omale alati ühe topelt lisavõiku ja suure tassi mahla. Laupäeva õhtul oli maitsev ja õdus pidusöök muusikute ja tuleshõuga. Siin turul on rohekm väiksemad tegijad-suured Poola kaubamaja telgid puuduvad. Loodan minna ka tuleval aastal aga siis tuleb kindlasti planeerida lisapäevi kohapeal uitamiseks ja ka pikast sõidust korralikult väljapuhkamiseks. Praegu siin seda teksti kirjutades sõidan ma esmaspäevasel päeval Larvikist Hirtshalsi. Meri on vaikne, kapten ütles, et laine on u 1m, päike hakkab varsti loojuma. Ca 10h roolis on selja taga ja päris väsinud on olla. Praamisabas ja parklas üritasin ka magada aga ega see roolitaga magamine suurem asi pole-ikka ärkad mingi ebamugavustunde pääle üles kuna mingi jäse annab endastu tunda. Praamisabas piletikontroll tahtis ka autosse vaadata ja palus pagasiluugi lahti teha. Ütles, et ta onupoeg on ka viiking so ta jagas matsu ja ei hakanud sobrama-karta on, et ta ei oleks viitsinud asju tagasi panna. Auto on maast laeni kuni esiistmeteni tuugalt asju täis. Ku ma natu tublim olen ja vaeva näen siis saab pakkida sama kraami ka nii, et tahavaatepeeglist näeb välja. Enamasti ma aga ei viitsi kuna see võtab rohkem aega ja nagunii tuleb kohe varsti jälle kõik välja kiskuda ja ülepea miks on vaja 3 peeglit??? Kahest piisab täiega. Silma jäi talle gaas ja ta ütles, et see on keelatud ja ärgu ma teinekord seda kaasa võtku. Gaasi ta ära ei võtnud so ma ikka saan teed veel teha kaks nädalat. Larvikis nägin ka 1,5 liitrist Primuse termost aga veel ära ei ostnud.

Nüüd on teel oldud ja telgitud 1 kuu ja 2 päeva. Vaikselt hakkab villand saama-kuu kuni poolteist ühe korraga on suhtkoht maksimum mulle. Ma lihtsalt kuidagi vaimselt väsin ära ja vajan nö vaheldust. Muidu on aga kõik väga hästi- vingumiseks ja hädaldamiseks pole üldse põhjust. Nädalas mitu korda telgi püstitamine ja langetamine ja auto pakkimine on vast kõige tüütumad osad. Tänu Ribe vahepeatustele teen ma seda 6x nädalas ehk siis 3 kohas ja kõikjal üles ja alla so kokku tuleb 6. Nüüd juba vahem kui paari nädala pärast saab koju mõneks nädalaks-enamus ajast on juba ka seal ette bronnitud ära so sebimist jagub aga see natu teine sebimine. Päris palju saan olla merel ja see teeb rõõmu kuna enne augusti keskpaika ma ju uuesti merele ei pääse purjetama. Olen sel kevadel vaid mööda järvi sõitnud-merel on teisiti ja ma natu ka pelgan.

Norras on keskmine kiirus 80 ja alla selle-sõitsin seal tänu sellele välja ka piseima kütusekulu reisul 6,8 l/100le ( muidu on 7,3-7,4). Kütus on Norras kallis jääb 1.50 ja 2 euro vahele-oleneb kuna ostma juhtud. Esmaspäeva hommikuti on soodsam. Siin sõites tasub sedalaadi asju pidada meeles kuna vahemaad on suured ja on ikka vahe kas maksad kütuseliitri eest 2 euri või 1.50.

Neljapäeval sõites ja juba peaaegu kohal olles pidas mind ka politsei kinni kuna ma olla teel imelikult sõitnud ja keegi oli raporteerinud. Politseinik oli väga üllatunud kui mu kainusetest ei osutunudki positiivseks. Te olete kaine? Olen jah, ma tean seda ise ka ausõna. Väsinud olen lihtsalt. Udupeana suutsin ma talle anda id-kaardi ka juhiloa asemel-ühel ajal enamvähem jagasime ära, et midagi on nihu-mulle meenus, et juhiluba on roosa mitte sinine . Tolleks hetkeks olin ka u 35h üleval olnud so ei imesta. Hea oli, et narkotesti tegema ei pandud või trahvi ei tehtud. Rohkem sellist ärkveloleku maratoni ma teel teha ei tahaks kuna sellest toibumine võtab tegelikult päevi aga aega nagu pole kuna kohe tuleb uus sõit ja üritus ju peale. Auto on ka asju täis so magada siin ei kannata-proovisin kohe igate pidi-nagu kuradima kondiväänaja. Ikkagi on reisi jooksul kogunenud mingi kotitäis asju mida mul reisil tegelikult vaja pole aga mida minema ka visata ei saa kuna neid on hiljem vaja.

Jõudes esmaspäeval Larvikisse tegin siin veidi aega parajaks-luusisin mööda poode. Palju on sisustuspoode kus on siukesed nunnud kodu hubaseks tegevad asjad. Kuna oma kodu mul veel pole siis pole sedalaadi asju ka mõtet osta. Väga lahedaid valgusteid oli. Üllataval kombel kogu see träna polnudki hirmkallis. Palju oli mustrit ja värvi-just nagu mulle meeldib. Möödunud aastal ma käisin külas Astridil Eidenfossis Norras-tal on imepisikene maja ja see on seest nii lummavalt kirju ja värviline-sääne rõõmus ja hubane. Kodu mis läbi aja mind on kõige enam inspireerinud ja mis kindlasti oli ka tagant tõukajaks miks hakkasin omal maal asju korrastama. Sel aastal tahan seal vaikselt jätkata. Aegajalt ma ikka tunnen linnas olles, et tahan ära-samas minna pole nagu päriselt kuhugile. Vahest saab sel aastal elektrijuhtmestiku vahetatud ja veidi värvitud- siis juba kannatab olla. Larvikist tegin tegelikult ühe ostu veel-minu esimene Helly Hanseni asi. Kuna seal aastal on omajagu purjereise tulemas ja mu matkakott on suur ja, seljakott väike siis oli vaja midagi vahepealset. Poes oli ale ja nüüd mul on üks kott juures:) tahaks veel mingeid jalatseid ja uut pikka sooja pesu ja siis nagu ei oskagi midagi muud tahta oma purjetamisvarustusele lisaks. Palju, palju kogemusi ja teadmisi ehk tuleks ka kasuks:)

Nädalavahetus Norras oli igati sinna sõitu väärt-suvine ilm, hea laat, imeline ümbrus ja suur rõõm vanade sõprade nägemisest. Norrasse lähen ma sel aastal kindlasti veel.

 

 

Categories: Uncategorized | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

